Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Το παιχνίδι στο νηπιαγωγείο


Περίληψη στα ελληνικά

Στην εν λόγω έρευνα αποδεικνύεται ότι τα παιδιά στο νηπιαγωγείο ξοδεύουν περισσότερο χρόνο σε ακαδημαϊκού τύπου μαθησιακές δραστηριότητες υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, ενώ δεν εμπλέκονται τόσο σε μαθησιακές εμπειρίες που βασίζονται στο παιχνίδι, οι οποίες διευκολύνουν τη διερευνητική-ανακαλυπτική μάθηση και ενισχύουν την κοινωνική ανάπτυξη μεταξύ των συνομηλίκων.
Έρευνες έχουν δείξει  ότι οι εκπαιδευτικές δομές που προσφέρουν στα παιδιά  ευκαιρίες να ασχοληθούν με παιγνιώδεις και μαθητοκεντρικές μαθησιακές δραστηριότητες βοηθούν τα παιδιά να αναπτυχθούν ακαδημαϊκά, κοινωνικά και συναισθηματικά. Επιπλέον, το διάλειμμα-ξεκούραση βοηθά ιδιαίτερα τα παιδιά να συγκεντρωθούν ξανά  στην τάξη. Επίσης, η εστίαση στους κανόνες μπορεί να ελαττώσει την προθυμία και την περιέργεια των παιδιών όσο αφορά στη μάθηση και παράλληλα να μειώσει την αυτοπεποίθησή τους και τα κίνητρά τους ως προς τη μαθησιακή διαδικασία - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τις επιδόσεις τους τόσο στο σχολείο όσο και στη μετέπειτα ζωή τους.
Παρέχοντας στα παιδιά την ευκαιρία να παίξουν και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες μάθησης, τα βοηθά να εσωτερικοποιήσουν τις νέες πληροφορίες καθώς και να συγκρίνουν και να αντιπαραβάλλουν αυτό που μαθαίνουν με αυτό που ήδη γνωρίζουν. Παρέχεται επίσης η ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους σε ένα πιο φυσικό περιβάλλον και να λύσουν τα προβλήματά τους μόνοι τους.
Συμπερασματικά, οι συγγραφείς δεν υποστηρίζουν την εξάλειψη των ακαδημαϊκών γνώσεων στο νηπιαγωγείο αλλά εστιάζουν στην απουσία της ελεύθερης εξερεύνησης. Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου αξίζουν  εκείνες τις μαθησιακές εμπειρίες  που καλλιεργούν την ανάπτυξή τους καθώς και τη λαχτάρα τους για μάθηση και  αλληλεπίδρασή τους με τους άλλους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου